Wednesday 16 April 2014

One Piece!

Assalammualaikum dan Hai!
     Maaf sebab sudah lama tak update. Skang ni saya nak update pasal my favourite anime/manga, ONE PIECE! Oh yeahhhh *dancing like a moron*

    Kenapa saya meminati One Piece? Kerana ia satu-satunya komik yang mengajar saya pelbagai benda. Persahabatan. Kekeluargaan. Penggembaraan. Macam-macam dan susah nak listkan xD Karakter dia, plot dia ahhh awesomenyaaaaa.
No offence for the JB fans!


     Okay, first of all, saya nak cakap tentang karakternya. Karakter yang saya minati sudah semestinya kesemua Strawhat Crew, tapi yang benar-benar saya minati adalah... Nefertari Vivi! Haha biarpun dia hanyalah minor character dan sudah tak berapa muncul dalam komik ini lagi, namun bagi saya, Vivi tetap terbest dan awesome. Mungkin ramai yang kata, dia useless dan annoying, namun bagi saya, Vivi seorang yang mulia dan berani. Mungkin dia tak kuat, namun dia sanggup korbankan diri demi countrynya. Dia berani, selfless, cool and sebagainya. Definitely my role model!!! xD

Wanted poster~

Her determined face

Kedua, tentang pengajaran cerita dia. Antaranya adalah The definition of treasure - Tak semestinya emas, silver itu treasure, kadang-kala sebuah topi buruk pun boleh digelar treasure okk  and Bonds of nakama - yang ni perfect gila. Menunjukkan tentang bagaimana seorang sahabat sejati sudi hadapi segala dugaan semata-mata untuk membantumu (Water Seven Arc). Sanggup hadapi tsunami, musuh yang merbahaya demi menyelamatkan seorang kawan. I just love it. It's beautiful. *crying

(Dua je aku listkan. Ada lagi but malas hehe) 


Okay, itu je kot. Sekian, terima kasih. See you soon Nakama!


No comments:

Post a Comment