Thursday 30 January 2014

Disney Frozen Review

Assalammualaikum dan hai!
     Hari itu, saya pergi menonton Disney Frozen dengan ayah saya. Cerita itu teramatlah awesome, funny dan sedih! BEST. MOVIE. EVER. Dan ya, saya asyik fangirling around~

     Disney Frozen teramatlah unik bagi saya sebab, ia adalah movie Disney yang pertama di mana,
1) Kamu tak perlukan cinta seorang lelaki untuk survive~
2) Biarpun ko ada kuasa tak bererti ko akan gembira~
3) Jangan biarkan ketakutan menguasai kita~
4) Jangan mudah percayakan orang
5) You cannot married a man you just met (This is a slap to previous Disney movie though)
6) Sibling love~
7) OLAF. IS. FREAKING. CUTE.

Dan macam-macam lagi pengajaran!

     Yang pasti, Disney Frozen juga menunjukkan perempuan tak perlu nak depend sangat ngan laki. Kebanyakan cerita menunjukkan lelaki yang selamatkan princess, tapi Disney Frozen ni, menunjukkan kasih sayang antara adik-beradik yang paling penting instead of romance love.

     Selain itu, lagu dia. LAGU DIA. Sungguh merdu. Sungguh menyentuh hati. Especially "Let It Go" dan "Do you want to build a snowman?" Let It Go dendangan Idina Manzel tersangatlah awesome sebab cara dia menjiwai watak sangatlah hebat! Kalo kamu dengar, mesti ingatkan orang tu betul2 laluinya.
Cubalah dengar Let It Go di youtube: Let It Go~

     Seterusnya, karakter dia. Paling disukai ramai, Elsa. Walaupun cerita ni lebih kurang dari point of view Anna, namun Elsa memang awesome. Dia seolah-olah watak yg betul2 hidup. Yang betul2 wujud. Pretty much resemble kebanyakan manusia. Dia juga sangat matang, sangat pandai, sangat kuat namun dia juga sangat bitter in the inside.

Yang kedua, Anna. Anna adalah karakter yg paling saya minati sebab kitorang pangai sama je, hehe xD Apa yang paling saya menyampah adalah, bila orang kata Anna punca segalanya, Anna pangai teruk, or Anna gedik. Tapi masalahnya, Anna adalah karakter yg second menyedihkan (after Elsa) Anna tidak dapat perhatian daripada ibu bapanya dan Elsa. Anna tidak dapat kasih sayang. Anna keseorangan. Jadi sebab tu la pangai dia pun pelik2 je. Dia pretty much resemble me a lot. Tak caya ce rujuk website ni Review of Frozen's Character
Sape lukis ni? Cantinya!

Third (tiga karakter je saya akan perkenalkan. Hehe.) OLAF! Snowman! He's so cute, so adorable and so funny! Can I have a pocket-sized Olaf?
Apa lagi yang patut saya review? Itu je kot. OKlah, goodbye and enjoy winter with Frozen! (lol ni malaysia lah der)

See you in theater, Okay?

Goodbye! Love from Elsa and Anna!


No comments:

Post a Comment